Proszę o rady

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • prostak12
    Classic
    • 2013
    • 7

    Proszę o rady

    piramida, ja mam 43 lata, a nie dalej jak miesiąc temu gość na mnie skoczył z nożem. O 18.00 na skrzyżowaniu Dietla/Starowiślna. Ciężko mi w to uwierzyć do dziś ...ale odruchowo mu pierdyknąłem z prawej mańki i padł na tory tramwajowe .Ręka bolała ze dwa dni .(Dla nie krakusów to samo centrum miasta, 7 minut od Rynku Gł) Dowcip polega na tym ze było ciemno i tego noża po prostu nie zauważyłem.Po chwili ludzie krzyczeli, ze innych atakował. Gdyby było jasno to nie wiem co bym zrobił - szedłem zamyślony do sklepu. Po wieczornego browara. Tak że człowiek ma akcję nie wtedy kiedy się spodziewa, tylko wtedy gdy komuś palma odbije
  • faraon06
    Classic
    • 2011
    • 18

    #2
    Proszę o rady

    Witam

    Mam trywialną i może śmieszną dla Was prośbę. Tydzień temu kupiłem mojego pierwszego diesla. Czy możecie mi w skrócie powiedzieć ogólnie jak o niego dbać. Na co zwracać szczególną uwagę. Chodzi mi o eksploatację. Na forum jest 622 tematy. Zanim je wszystkie przeczytam to osiwieję. Moja Skoda to 1.9 TDI AGR 90 KM. Z góry dzięki. Pozdrawiam.
    " zawsze chciałem mieć takie coś "

    Komentarz

    • picia136
      Rider
      • 2011
      • 374

      #3
      Przedewszystkim dbaj o turbine. tzn odpal silnik i daj mu ze 30 sekund niech sobie po pyrkocze. Przy gaszeniu to sam zostaw go na chwilę. Ja po ostrzejszej jezdzie zostawiam go na ok 2 minuty. Na zimnym silniku nie dawaj mu mocno odrazu w gaz, niech złapie trochę temperatury.
      Elektronika,SSWiN,CCTV,Informatyka,Akwarystyka

      Komentarz

      • Eidos71
        RS
        • 2011
        • 2050
        • Octavia II (1Z3)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #4
        Co prawda miałem wcześniej nowocześniejszą odmianę uturbionego diesela, ale zasady dbania o silnik są generalnie podobne:
        - dbaj o turbinkę, tzn. po dłuższej, lub ostrzejszej jeździe wychładzaj ją i dbaj o to, aby olej silnikowy był zawsze "świeży" - czyli wymieniaj go co 15.000 km;
        - lej w miarę dobre paliwko - silnik (a p.w. układ paliwowy) odwdzięczy Ci się dłuższą, bezproblemową pracą;
        - nie "butuj" niepotrzebnie silnika - zwłaszcza, gdy nie osiągnął swojej nominalnej temperatury pracy;
        - pilnuj stanu płynu i całego układu chłodzącego - wbrew pozorom to ważne, aby silnik był właściwie chłodzony (zwłaszcza przy letnich temperaturach);
        - dbaj o rozrząd - awaria rozrządu w silniku diesela to masakra !!!

        To tyle. Na pewno możesz pomyśleć nad programem - silnik nadaje się do tego :-)
        Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
        MOJA FURKA

        Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

        Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

        Komentarz

        • faraon06
          Classic
          • 2011
          • 18

          #5
          Zamieszczone przez Eidos71
          Co prawda miałem wcześniej nowocześniejszą odmianę uturbionego diesela, ale zasady dbania o silnik są generalnie podobne:
          - dbaj o turbinkę, tzn. po dłuższej, lub ostrzejszej jeździe wychładzaj ją i dbaj o to, aby olej silnikowy był zawsze "świeży" - czyli wymieniaj go co 15.000 km;
          - lej w miarę dobre paliwko - silnik (a p.w. układ paliwowy) odwdzięczy Ci się dłuższą, bezproblemową pracą;
          - nie "butuj" niepotrzebnie silnika - zwłaszcza, gdy nie osiągnął swojej nominalnej temperatury pracy;
          - pilnuj stanu płynu i całego układu chłodzącego - wbrew pozorom to ważne, aby silnik był właściwie chłodzony (zwłaszcza przy letnich temperaturach);
          - dbaj o rozrząd - awaria rozrządu w silniku diesela to masakra !!!

          To tyle. Na pewno możesz pomyśleć nad programem - silnik nadaje się do tego
          Rozrząd zmieniłem od razu. Mówiono mi że był robiony 40kkm temu. Dla pewności wymieniłem. Ma 225 tys. przejechane. Jaką lepkość oleju polecacie dla takiego przebiegu ?
          " zawsze chciałem mieć takie coś "

          Komentarz

          • Eidos71
            RS
            • 2011
            • 2050
            • Octavia II (1Z3)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #6
            Z rozrządem postąpiłeś bardzo słusznie (mam nadzieję, że wymieniłeś pasek, pompę wodną i rolki napinaczy?) Jeżeli silnik nie bierze oleju, a latasz na syntetyku - lej dalej syntetyk, przynajmniej 5W/40, lub ostatecznie 10W/40. 0W/40 nie będzie już odpowiedni dla takiego przebiegu.
            Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
            MOJA FURKA

            Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

            Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

            Komentarz

            • faraon06
              Classic
              • 2011
              • 18

              #7
              Odnośnie rozrządu wymieniłem cały komplet. Jeżeli chodzi o olej to przez tydzień nic nie ubyło. W książce mam że zalany był Mobilem 1 5W40. To chyba przy nim zostanę.
              Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś uwagi to chętnie przeczytam i się zastosuęj. Wszak im więcej uwag tym lepsza eksploatacja.
              Pozdrawiam.
              " zawsze chciałem mieć takie coś "

              Komentarz

              • Biszczu
                RS
                • 2011
                • 5567

                #8
                Staraj się nie lać bezmarkowej taniej ropy. Ze swojego doświadczenia wiem, że lepiej wlać lepsza ropę z renomowanej stacji tj. BP, Shell, Orlen, Lotos. Na Twoim miejscu kupiłbym dodatek do ropy do czyszczenia wtryskiwaczy i wlał go do pełnego baku.

                Jak chcesz mieć mniejsze zużycie paliwa staraj się nie jeździć na tzw "luzie" tylko hamuj silnikiem.Naprawdę zaoszczędza się paliwo :wink:
                Miłego użytkowania diesla
                "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                Komentarz

                • Ruget
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 186

                  #9
                  i jeśli nie masz pewności co do tego co lał wczesniejszy własciciel to mozesz sprobowac wlać odrobine denaturatu do baku on wytraci wode z paliwa a sam odparuje )
                  i jak pisał Biszczu, warto wyczyscic wtryski bo polskie paliwo ma to do siebie że nie zawsze jest takie jak byśmy chcieli, czasem bywam w pewnej myjni dla cyctern i mowia mi tam jaki syf jest na dnie i ile z niego trafia do zbiornikow na stacjach to ...

                  Komentarz

                  • Eidos71
                    RS
                    • 2011
                    • 2050
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    #10
                    Najwłaściwszym (i jednocześnie polecanym przez fachowców) sposobem jest oczyszczenie/przepłukanie zbiornika paliwa. Ale to już jest spora robota... Z tym, że procentuje tym, iż masz zbiornik czysty, bez osadów na dnie i innego syfu (w stylu np. rdzy, która osiada na dnie zbiornika).
                    Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                    MOJA FURKA

                    Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                    Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                    Komentarz

                    • faraon06
                      Classic
                      • 2011
                      • 18

                      #11
                      "... Na Twoim miejscu kupiłbym dodatek do ropy do czyszczenia wtryskiwaczy i wlał go do pełnego baku..."


                      Patrzyłem na takie dodatki ale jest mnóstwo producentów. Któremu zaufać ?
                      " zawsze chciałem mieć takie coś "

                      Komentarz

                      • Biszczu
                        RS
                        • 2011
                        • 5567

                        #12
                        faraon06, ja lałem z Shella i z BP

                        np. taki
                        "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                        Komentarz

                        • Eidos71
                          RS
                          • 2011
                          • 2050
                          • Octavia II (1Z3)
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          #13
                          Bierz STP koncentrat do diesela, lub Sonax do diesela. Oba dostępne w praktycznie każdym supermarkecie. No, chyba że chcesz coś "z wyższej półki" - wtedy polecam:

                          Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                          MOJA FURKA

                          Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                          Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                          Komentarz

                          • faraon06
                            Classic
                            • 2011
                            • 18

                            #14
                            A stosować to jak jest napisane ? Raz na 5000 km ?
                            " zawsze chciałem mieć takie coś "

                            Komentarz

                            • Biszczu
                              RS
                              • 2011
                              • 5567

                              #15
                              faraon06, wlej raz na 3 tankowania i będzie OK
                              "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                              Komentarz

                              • picia136
                                Rider
                                • 2011
                                • 374

                                #16
                                Coś takiego będzie dobre http://moto.allegro.pl/stp-formula-d...715157175.html silnik 2l 140km
                                Elektronika,SSWiN,CCTV,Informatyka,Akwarystyka

                                Komentarz

                                • Biszczu
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 5567

                                  #17
                                  picia136, tak. Tylko idź do Hipermarketu tam kosztuje to od 15 - 20 plnów. Nie ma różnicy jaki masz silnik i ile masz km
                                  "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                                  Komentarz

                                  • faraon06
                                    Classic
                                    • 2011
                                    • 18

                                    #18
                                    A inne ulepszacze np: do czyszczenia instalacji paliwowej do czyszczenia zbiornika paliwa, do czyszczenia układu chłodzącego ?
                                    Czy to wszystko działa ?
                                    Patrzyłem na stronie STP http://www.stp.com.pl/
                                    Co jest dobre a co tylko aby sprzedać ?
                                    " zawsze chciałem mieć takie coś "

                                    Komentarz

                                    • picia136
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 374

                                      #19
                                      Zakupiłem wczoraj STP FORMUŁA. Zobaczymy teraz tylko zalac bak do pełna i dolac specyfiku. Oby nic nie wybuchło
                                      Elektronika,SSWiN,CCTV,Informatyka,Akwarystyka

                                      Komentarz

                                      • parasite
                                        L&K
                                        • 2011
                                        • 1368

                                        #20
                                        Sorki, ale czy wy czasem nie przesadzacie? Kolega ma starego AGRa, ze zwykłą pompą Boscha. Każecie mu dolewać jakieś specyfiki, lać dobre paliwo (ciekawe gdzie takie znajdziecie w Polsce :P). Przecież to nie CR, na tej pompie jeżdżą na zwykłym oleju roślinnym z zamontowanym podgrzewaczem i nic się nie dzieję.
                                        Tylko naciągacie go na koszty przy każdym tankowaniu. Zaletą diesla jest właśnie to, że tanio się jeździ, a jak pompa ma paść to i tak padnie. Nie pomogą na to żadne specyfiki, a na pewno nie będzie oszczędności. Wtryskiwacz do AGR chodzą od 60zł na Allegro, więc jaka to oszczędność. Co do syfu na dnie zbiornika to też raczej nie ma jak się tam zbierać skoro paliwo jest zasysane z samego dna. Podstawa to dobry filtr paliwa. Do tego zmiana filtra powietrza przy każdej wymianie oleju.
                                        Co do turbiny i jazdy na zimnym to ok.
                                        A i polecam sprawdzić stan przelewu. U mnie w trakcie jazdy poszedł co skutkowało przymusowym postojem na drodze i smrodem ropy dookoła Dla pewności lepiej te rurki wymienić, koszt 9zł.

                                        btw.
                                        Skoro te specyfiki czyszczą wtryski to gdzie ten cały syf leci? Przecież to już jest za pompą i daleko za filtrem wiec wszystko leci w silnik z tego wychodzi.
                                        AGR 112KM, 232Nm
                                        Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                        Komentarz

                                        • faraon06
                                          Classic
                                          • 2011
                                          • 18

                                          #21
                                          No to teraz nie wiem kto ma rację :evil: Ale i tak dzisiaj znowu tankowałem i dolałem tego STP. Koszty niewielkie a myślę że na pewno nie zaszkodzi. A spalił mi średnio 5,23. Poprzedni bak 5.53. Trasa mieszana. Ale ludzie. Jaki komfort jazdy :!: :!: :!:
                                          Wcześniej telepaliśmy się do roboty "Kopytkiem". Tak nazywaliśmy Matiza. Ale różnica. Nie chce się wysiadać. Pozdrawiam.
                                          " zawsze chciałem mieć takie coś "

                                          Komentarz

                                          • parasite
                                            L&K
                                            • 2011
                                            • 1368

                                            #22
                                            Zamieszczone przez faraon06
                                            No to teraz nie wiem kto ma rację :evil: Ale i tak dzisiaj znowu tankowałem i dolałem tego STP. Koszty niewielkie a myślę że na pewno nie zaszkodzi. A spalił mi średnio 5,23. Poprzedni bak 5.53. Trasa mieszana. Ale ludzie. Jaki komfort jazdy :!: :!: :!:
                                            Wcześniej telepaliśmy się do roboty "Kopytkiem". Tak nazywaliśmy Matiza. Ale różnica. Nie chce się wysiadać. Pozdrawiam.
                                            To generalnie jest jak z Vervą. Poczytaj opinie na forum pracowników Orlenu.
                                            Szczerze mówiąc to wydaje mi się, że używanie tych specyfików, o ile działają, ma sens jedynie jeśli korzystasz z nich od nowości. Po ponad 200 tyś. km to chyba już i tak niewiele pomoże jeśli ktoś wcześniej jeździł na "nie wiadomo czym".
                                            Jeszcze to STP czy z Shella za 20zł mogę zrozumieć, ale ktoś tam wrzucił linka z jakimś magicznym środkiem za 200zł - to już jest dla mnie głupota. Wolałbym lać z beczki pod szopą i wymieniać co 100 tyś. pompę. Taniej wyjdzie.
                                            AGR 112KM, 232Nm
                                            Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                            Komentarz

                                            Pracuję...